Placeholders logotyp, till startsidan

Receptionist

Sista ansökningsdag: 23 maj 2024

Administration

Stockholm

Har du servicekänsla ut i fingerspetsarna och drivs av att arbeta i en verksamhet där allt kan hända? Säkerhetspolisen söker nu en receptionist till vår interna reception. Vill du ha ett arbete där du är med och gör skillnad? Välkommen med din ansökan!

Tillsammans skyddar vi Sverige.

Referensnummer: 2024-9537

Så här arbetar vi på Säkerhetspolisen

Säkerhetspolisens uppdrag är att skydda Sverige, det demokratiska systemet samt medborgarnas fri- och rättigheter. Det är vårt ansvar att det som inte får hända, inte heller händer.

Dina kollegor är specialister, sakkunniga och samhällsintresserade. De vet att saker inte alltid är som de ser ut att vara vid första anblick. Därför söker vi personer som bidrar med kompletterande perspektiv, kunskaper och erfarenheter som sammantaget gör oss bättre.

Det finns många olika yrken och kompetenser hos oss, och oavsett roll kommer du att samverka med och lära mycket av andra. Du kommer också att arbeta självständigt och utvecklas i din roll. Oavsett arbetsuppgift är du med och bidrar till Sveriges säkerhet.

Det här är ditt uppdrag

I rollen som receptionist på Säkerhetspolisen är du ansiktet utåt, fast på insidan. Du kommer till en arbetsgrupp med kompetenta, positiva och engagerade kollegor där ni delar med er av er kunskap och har förtroende för varandra. Ni arbetar tillsammans för att ge den bästa tänkbara servicen till våra medarbetare som vänder sig till er för hjälp i olika frågor. Kontaktytorna är många, arbetsuppgifterna varierar från dag till dag och stundtals kan det vara ett högt tempo.

Förutom att bemanna myndighetens interna reception arbetar du bland annat med att ta emot samtal i den externa växeln, hantera rese-, hotell- och konferensbokningar samt andra administrativa uppgifter. Du och dina kollegor ansvarar för mötesrum och en del interna evenemang. Att ansvara för mötesrum och bidra vid interna evenemang ingår även detta i uppdraget.

Servicecenters öppettider är vardagar 07.30-17.00 och tillsammans ansvarar ni i gruppen för att tiderna är bemannade.

Din placering är på huvudkontoret i Solna.

De här kvalifikationerna söker vi hos dig

  • Avslutad fullgjord gymnasieutbildning
  • Minst ett års erfarenhet från servicebranschen
  • God datorvana
  • Mycket god förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift
  • God förmåga att kommunicera på engelska i tal och skrift

Du som söker kan också ha kompetens som tillför bredd och kompletterande perspektiv. Kan du bidra med något eller flera av följande är det meriterande:

  • Erfarenhet av att boka eller anordna konferenser
  • Serviceutbildning
  • Erfarenhet av arbete som intern receptionist eller annan internservice, gärna inom offentlig verksamhet

Det här är kollegan vi söker

För att passa i rollen som receptionist behöver du vara trygg i att arbeta i en serviceroll. Du brinner för att leverera god service och att ge det lilla extra. Du är bekväm med att vara i blickfånget samt att interagera och bygga relationer. Till sättet är du utåtriktad, lyhörd, professionell och trivs i ett arbete med många kontaktytor. Du är strukturerad, noggrann och van vid att arbeta under eget ansvar

Din kommunikativa förmåga är god. Att arbeta självständigt faller sig naturligt för dig på samma sätt som att din goda samarbetsförmåga gör dig till en kollega som det är enkelt att samarbeta med.

Vidare har du en förmåga att kunna prioritera när det behövs och att hantera oförutsedda arbetsuppgifter. Din flexibilitet gör det möjligt för dig att snabbt växla tempo när verksamheten behöver och du kommer att ställas inför situationer där du behöver vara lösningsorienterad, effektiv och ta egna initiativ.

Du är engagerad i ditt arbete vilket gör det enkelt för dig att aktivt arbeta med utveckling av arbetsmetoder.

Säkerhetspolisen ställer höga krav på säkerhet- och sekretess, därför förutsätter vi att du har ett högt säkerhetsmedvetande.

Anställningsvillkor och förmåner

Säkerhetspolisen prioriterar alla medarbetares goda hälsa och strävar efter balans mellan arbete och privatliv. Hos oss utövar du friskvård på arbetstid och vi erbjuder individuell träning och gruppträning i egna träningslokaler på vårt huvudkontor i Solna. Därutöver erbjuds alla medarbetare ett individuellt friskvårdsbidrag som går att utnyttja enligt Skatteverkets gällande regler för friskvårdsbidrag för motions- eller friskvårdsaktiviteter.

Som anställd vid en statlig myndighet har du fler semesterdagar än på många andra arbetsplatser. Till och med det år du fyller 29 har du 28 dagar semester per år. Från och med det år du fyller 30 har du 31 dagar semester och från och med det år du fyller 40 har du 35 dagar semester.

Utöver statlig tjänstepension (PA 16) har Säkerhetspolisen ett lokalt avtal som ger alla anställda en extra månatlig pensionsavsättning, som motsvarar ungefär en halv månadslön per år. Vid föräldraledighet får du en extra föräldralön som innebär omkring 90 procent av din lön. I anställningsavtalet ingår även extra försäkring som ger ekonomiskt skydd för make, maka, registrerad partner, sambo och barn.

Svenskt medborgarskap är ett krav, då anställning vid Säkerhetspolisen innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs också godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen.

Det här är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Vi tillämpar individuell lönesättning. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras.

Så tar du kontakt med oss

Du är välkommen att ringa rekryterande chef under måndag - fredag, tfn 010-568 73 85. För information om rekryteringsprocessen, kontakta HR-enheten, tfn 010-568 70 06.

Fackliga företrädare: Polisförbundet, tfn 010-568 70 03, SACO, tfn 010-568 70 04 och ST, tfn 010-568 70 02.

Så ansöker du

(Genom att klicka på länken dirigeras du till vårt ansökningsverktyg. Du kommer där att behöva ange en giltig e-postadress dit en länk till ansökan för tjänsten skickas)

Ansökan ska ha kommit in senast 2024-05-23

I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och eventuella meriter. Beskriv också hur dina personliga egenskaper bidrar i rollen.

Urval och intervjuer kan ske löpande.

Personuppgifterna du angivit i din ansökan behandlar vi enligt EU:s dataskyddsförordning.

Information om behandling av personuppgifter i samband med rekrytering vid Säkerhetspolisen

Övrig information

Du bör inte berätta att du sökt tjänst hos Säkerhetspolisen för andra personer än dina närmast berörda. Det beror på att vi har tjänster som omfattas av sekretess.

I den här rekryteringen använder vi arbetspsykologiska tester.

Vi har redan gjort våra val av annonskanaler. Vi undanber oss därför samtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

Publicerad

 2 maj 2024

Dela denna artikel

Placeholderlogotyp

Säkerhetspolisen avvärjer hot mot Sveriges säkerhet och mot medborgarnas fri- och rättigheter. Vårt uppdrag är att säkra framtiden för demokratin.

Sociala medier

Följ Säkerhetspolisen i sociala medier. Vi finns på Twitter, Instagram och LinkedIn

Tipsa oss

Har du sett eller hört något som Säkerhetspolisen kan ha nytta av i arbetet för att skydda Sverige?

Till tipssidan

Telefon: 010-568 70 00

Om kakor på webbplatsen

På denna webbplats används endast nödvändiga kakor för att webbplatsen ska fungera. Genom att klicka på "Jag förstår" sätts också en kaka för att fortsätta hålla meddelandet stängt.

Läs mer om kakor